سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























خدایابگیرازمن هرآنچه که توراازمن میگیرد...

کشور ایران 1648000 کیلومتر مربع وسعت دارد و هرگوشه‌اش دارای جلوه و لطفی تازه، رمز و رازی دیگر و زیبایی و صلابتی دو چندان است. اما با وجود این همه جلوه و جذابیت،‌ تنها سهم اندکی از صنعت سودآور جهانگردی را به خود اختصاص داده است. نتیجه یک نظرخواهی که از خبرنگاران خارجی به عمل آمده است، نشان می‌دهد که بسیاری از آنها بر این اعتقادند که مدیریت ضعیف یکی از عوامل رکود صنعت جهانگردی در کشور ما است. چون لازمه‌ توسعه‌ و تقویت‌ صنعت‌ جهانگردی‌، اطلاع‌ از زمینه‌های‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌، جغرافیایی‌ و فرهنگی‌ کشور است‌ تا بتوان‌ امکانات‌ موجود و همچنین‌ مسائل‌ و مشکلاتی‌ که‌ در راه‌ توسعه‌ این‌ صنعت‌ وجود دارد، شناسایی‌ کرد و سپس‌ براساس‌ تحقیقات‌ موجود، یک‌ برنامه‌ریزی‌ دقیق‌ و عملی‌ داشت‌. کاری‌ که تنها به‌ یاری‌ مدیران‌ کارآمد و متخصص‌ در صنعت‌ جهانگردی‌ امکان‌پذیر است‌؛ تخصصی‌ که‌ در شاخه‌ مدیریت‌ جهانگردی‌ آموزش‌ داده‌ می‌شود. یعنی‌ متخصص‌ این‌ رشته‌ در نهایت‌ باید بداند که‌ چه‌ نوع‌ جهانگردی‌ را جذب‌ کند؟ چگونه‌ جذب‌ کند؟ و چگونه‌ بازارهای‌ جهانگردی‌ جدیدی‌ برای‌ جذب‌ توریست‌ ایجاد نماید؟
 
دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ گرایش‌ مدیریت‌ جهانگردی‌:
تاریخ‌ و فرهنگ‌ ایران‌، شناخت‌ روحیات‌ ملل‌، قوانین‌ و مقررات‌ حقوقی‌ جهانگردی‌، مبانی‌ مردم‌ شناسی‌ جهانگردی‌، مدیریت‌ بازاریابی‌ و تبلیغات‌ جهانگردی‌، اقتصاد جهانگردی‌، شناخت‌ صنایع‌ دستی‌ ایران‌ ، نقشه‌خوانی‌ و آشنایی‌ با نقشه‌، جغرافیای‌ جهانگردی‌ ایران‌، شناخت‌ صنعت‌ جهانگردی‌ ، گذراندن‌ اوقات‌ فراغت‌، آداب‌ سفر در اسلام‌، تجزیه‌ و تحلیل‌ مسائل‌ اجتماعی‌ در ایران‌، باستان‌شناسی‌ ایران‌ ، هنر و معماری‌ ایران‌، آشنایی‌ با موزه‌های‌ ایران‌، امور مسافرت‌ و صدور بلیط‌، فن‌ راهنمایی‌، برنامه‌ریزی‌ توسعه‌ جهانگردی‌ ، مطالعات‌ تطبیقی‌ سیاست‌های‌ جهانگردی‌، فرهنگ‌ عامه‌، زبان‌ انگلیسی‌ مکاتبات‌ تخصصی‌، زبان‌ انگلیسی‌ مکالمه‌، آشنایی‌ با سازمان‌های‌ دولتی‌ ایران‌، نقش‌ جهانگردی‌ در بسط‌ روابط‌ بین‌الملل‌ و گسترش‌ منابع اقتصادی‌ کشور، کارآموزی‌، اصول‌ حسابداری‌، ریاضیات‌ و کاربرد آن‌ در مدیریت‌، آمار و کاربرد آن‌ در مدیریت‌، کامپیوتر و کاربرد آن‌ در مدیریت‌، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان‌، روش‌ تحقیق‌ در مدیریت‌، مبانی‌ سازمان‌ و مدیریت‌، تحقیق‌ در عملیات‌، مدیریت‌ رفتار سازمانی‌، مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌، حقوق‌ اساسی‌، مبانی‌ مدیریت‌ اسلامی‌، مبانی‌ سازمان‌ و مدیریت‌، سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ در مدیریت‌.

ضرورت و اهمیت دوره:
بسیاری از اقتصاددانان بین‌الملل، جهانگردی را به عنوان بزرگترین صنعت دنیا شناخته‌اند. این فعالیت اقتصادی-اجتماعی و فرهنگی از طریق سرمایه‌گذاری روی گردشگران داخلی و خارجی حمایت می‌شود. این سرمایه‌گذاری‌ها برای متخصصان فرصت مناسبی است تا بتوانند در مورد توسعه مقاصد و هدف‌ها و بازاریابی صنعت جهانگردی برنامه‌ریزی نمایند. توفیق پایدار در توسعه جهانگردی اساساً نیازمند دانش‌آموختگانی است که بتوانند مشکلات و مسائل جهانگردی را شناسایی نموده و در مورد آن‌ها چاره‌اندیشی کنند. در عین حال این متخصصین کیفیت خدمات را در سطح استانداردهای مطلوب جهانی ارتقاء داده و میزان مشارکت مالی بخش‌های مختلف اقتصادی روی پروژه‌های خاص جهانگردی را بررسی می‌کنند. حضور مدیران و برنامه‌ریزان آگاه به ابعاد مختلف موضوع جهانگردی، دستیابی به توسعه‌ای پایدار که در آن هم منافع اجتماعی اقتصادی و فرهنگی نسل حاضر مدنظر قرار گیرد و هم منابع جهانگردی برای نسل‌های آینده محفوظ بماند را تسهیل خواهد نمود و از این قبیل جهت آموزش و تربیت این متخصصین یک ضرورت ملی به شمار می‌رود.


اهداف دوره:
صنعت جهانگردی یا گردشگری که در دو دهه گذشته رشدی شتابان را شاهد بوده است، در دنیای امروز به عنوان مهمترین صنعت اشتغال‌زا و یک بخش کلیدی در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان مطرح است. کشورهای در حال توسعه نیز تا زمانی که موانع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را که بر سر راه رشد قابل قبول جهانگردی وجود دارد مرتفع ننمایند، یک امکان سهل‌الوصول توسعه را از دست داده‌اند. امروزه دولت‌ها، رهبران صنایع بزرگ و صاحبنظران دانشگاهی همه به آینده موفق این صنعت بیش از گذشته اذعان دارند. دستیابی به توفیق صنعت جهانگردی نیازمند تلاش نیروی انسانی ماهر و تصمیم‌گیران متخصصی است که از توان برنامه‌ریزی و مدیریت بخش‌های مختلف این صنعت برخوردار باشند. بر این اساس هدف اصلی این دوره آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، مدیریت و اداره واحدهای مختلف صنعت جهانگردی است.


تعریف دوره:
دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است که هدف از ایجاد آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت گردشگری و ارائه بینش‌های علمی لازم جهت اداره اثربخش و کارآمد سازمان‌های مرتبط با این صنعت است. در این دوره دانشجویان با یافته‌های نوین مدیریت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد


نوشته شده در سه شنبه 90/12/9ساعت 11:34 صبح توسط angel نظرات ( ) |


آخرین مطالب
» ماه تولد شما و ماه تولد معشوقه تان برابر با سرنوشت رابطه........
تست روانشناسی عااااااااااااااااااالی!!!!!!!!!!!!!!!!1

جملاتی زیباتر...
کوتاه اما زیبا...
جملاتی خواندنی از بزرگان ....
سلام عزیزم....
یادته...
عشق زمینی دروغه...عشق فقط برای خداست...
نوشته های تک از اشو
واپسین نوشته های گابریل گارسیامارکز...
[عناوین آرشیوشده]

Design By : RoozGozar.com